sreda, 9. julij 2014

Bučke na balkonu

O hrani in prehrani sem se začela učiti šele pred kakšnim letom, do takrat nisem dala dosti na to od kje pride zelenjava in tudi sadje ter ostalo na police v trgovino čeprav sem vedno cenila kar je bilo domače. Zdaj naročam kdaj pa kdaj pri kmetu, dosti dobim od doma s štajerskih vrtov in dosti bolj pazim na to, kaj damo v usta.

Ker imam na balkonu kar dosti prostora, sem se letos odločila za poskusno balkonsko vrtnarjenje. Posejala sem 3 bučke, kupila sadiko paradižnika in jajčevca (ki so ga pojedle uši), jagode - pridelali celih 5, ker sem bila malo pozna, poleg tega pa še baziliko, majaron in drobnjak. Zrasel pa mi je tudi avokado.

Bučke so super nežna zelenjava, vsestransko uporabne in bogato obrodijo. Naenkrat so prišle od vsepovsod, od mami od babice in potem še na balkonu tako, da nam že pri ušesih ven gledajo :)

A vseeno sem na svojo prvo letino kar ponosna, čeprav je paradižnik po spletu nesrečnih okoliščin naredil samo dva paradajzka (v ključnem obdobju smo bili na dopustu in je ostal žejen). Bučke pa pridno rastejo še naprej, danes smo jih pojedli na čebulci v družbi svetačno-krompirjevega pireja.






Za konec pa še nekaj zanimivosti o bučkah:
Bučke (in tudi druge buče) vsebujejo antioksidante, karotenoide (lutein, zeaksantin in beta kriptoksantin), vitamin C, molibden, vitamin B1, B2, B3, B6, mangan, kalij, fosfor, omega 3 maščobne kisline. 85-90% kalorij v bučkah je ogljikovih hidratov, polovico od tega v obliki škroba.

Imajo protivnetno delovanje, pomagajo in ščitijo pred boleznimi srca in ožilja, pri težavah s prebavnim traktom, težavah s prostato, proti razjedam na želodcu in dvanajstniku, zelo dobro delujejo pri uravnavanju inzulina. Posušena bučna semena še danes uporabljajo proti trakulji in podobnim zajedalcem.

Bučke pa vsebujejo tudi oksalate, zato niso primerne za ljudi, ki imajo težave z ledvicami in žolčnikom.











Ni komentarjev:

Objavite komentar