torek, 19. januar 2016

Moj Porodni načrt

Pa sem ga spisala. V glavi že dolgo vem kaj bi rada in česa ne, po prebiranju knjige Creating your birth plan dr. Wagnerja pa sem te želje spravila tudi na (zaenkrat virtualni) papir. Zdaj moram tole še natisnit in dat v materinsko, saj se dan D vztrajno bliža.

Moram reči, da se precej dobro počutim, malo bi že lahko pojamrala in včasih tudi to storim, ampak res mi ni hudega :) Tipične tegobe, ki me dajejo so bolečine v kolkih, občasno v križu, medenici, trebuh malo v napoto, težje prepogibanje...in seveda, moji najboljši prijatelji-kilogrami :D Ah ja, tako je.

Malo sem tudi nosečniško raztresena, kak dan me prime gnezdenje in pospravljam brez premora, spet naslednji dan me vse moti in si zaželim, da bi se že končalo vse skupaj, potem vse to mine in si rečem: bo ko bo in to je to...

Torbe so pripravljene, kosila za fanta nakuhana in v zmrzovalniku, jedilnik napisan, čeprav upam, da več kot dva dni ne bo treba biti zdoma.

Plan za porodnišnico so Jesenice. Plan B Kranj in plan C Ljubljana. Zavisi od začetka poroda ali od nezačetka in seveda dogajanja potem. Resnično upam, da se porod začne spontano, saj to pomeni, da se lahko skoraj gotovo izognem carskemu rezu, kar je plan A.

Kratko in jedrnato pa:

- Klistir; pogojno, v kolikor se črevesje ne sčisti samo in/ali bi koristilo napredovanju poroda
- Predrtje plodovnih ovojev; pogojno v kolikor bi koristilo napredovanju poroda (po posvetu, opravljeni pojasnilni dolžnosti, odgovorom na vsa vprašanja..)
- Med popadki se želim gibati v kolikor bi mi to ustrezalo
- Med popadki in rojevanjem ne želim vaginalnih pregledov
- Voda in hrana naj mi bosta na voljo, če bi to želela
- Ne želim, da se reže presredek
- Posteljica naj se porodi sama
- Popkovino se lahko odreže, ko le-ta neha utripati
- Želim takojšen stik koža na kožo
- Ne želim pritiska na fundus
- Pri iztisu želim poskusiti v kateremkoli položaju mi bo v tistem trenutku ustrezalo

Zavedam se, da lahko pride do situacije, ko ne bomo mogli upoštevati porodnega načrta. V takem primeru želim, da se o vseh morebitnih težavah in/ali intervencijah pogovorite z mano in/ali mojo dulo. Prosim za dovolj časa, da lahko odločitev sprejmem premišljeno.

Novorojenček
- NE kapljic v oči
- NE brisati in umivati
- NE vitamin K
- NE dodajati
- 24 urni roomin-in
- obvezna prisotnost mame in/ali očeta pri vseh pregledih in testiranjih

Mogoče sem še kaj pozabila, bom vsekakor še preletela v naslednjih dneh ali celo tednih.

Z mano na Jesenice gre dula. Bolj ko berem o teh stareh, bolj se zavedam, da je to prava odločitev, res priporočam vsaki, ki ji je to vsaj malo blizu, da vsaj razišče možnosti in prednosti, ki jih dula prinese. Še posebej priporočam Umbilica - rojstvo mame. Kaj več pa napišem po veselem dogodku ;)


17 komentarjev:

  1. Tudi sama sem tik pred porodom in se ukvarjam s podobnimi zadevami. Porodni načrt je zelo specifičen in sila samozavesten, me pa zanima ali se čutite kompetentne za to, da dajete direktive glede poroda - strokovnjakom, ki so zato tam, da naredijo kar je za vas najboljše in so za to primerno usposobljeni. Nekatere zahteve so tako eksaktne, in me zanima od kod vam znanje o tem in ali od njih ne bi popustili niti v primeru, da bi bilo to bolje za vas in otroka? Sama recimo ne želim pritiska na fundus, ker sem ga že doživela in ni prijetno - ampak v kolikor bo porodničar/babica ocenila, da to potrebujem bom pač sprejela. Ne čutim se toliko suverena in "pametna" na tem področju, da bi babici "solila pamet" o tem kaj naj dela med porodom. Mi lahko zaupate skrivnost vaše samozavesti, ker meni je sila primanjkuje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi iz tega razloga bo z mano dula, ki bo nekako moje drugo mnenje, moj zagovornik in če jaz ne bom vedela ali se znala v dotičnem momentu odločit.. bo to storila zame ona, ki ji zaupam in bo odločila tako da bo za vse najboljše. In ja, seveda se čutim kompetentno, da povem kaj želim in česa ne. Hkrati sem dodala tudi, da se zavedam možnosti, da ne gre kot bi jaz želela, da morda nastane potreba po kakem posegu - o tem se bomo odločali takrat na mestu in po tem, ko bomo dobili dovolj informacij zakaj in kako. Rojevala bom jaz in nihče drug namesto mene. Nihče ne bo takrat vedel kako se jaz počutim in nihče ne bo odločal namesto mene.

      Izbriši
  2. Aja naj še dodam, da pa vse kar si želim jaz - samo prijazno osebje in nič drugega. Kar pomeni: osebje prisotno pri porodu naj bo prijazno do mene, brez zvišenih fraz v smislu "niste prva, ki rojeva", naj mi kdo nameni kakšno besedo - pa čeprav zgolj iz vljudnosti, naj se med potekom poroda ne pogovarjajo o svojem privatnem življenju in o tem kje imajo bolj dobre lignje in zakaj so ocvrti boljši od polnjenih. Ko sem prebrala vaše zahteve - so se mi moje želje zazdele sila skromne, ampak glede na to, da niti prvič niso bile uslišane se bojim upati na boljše, ko bo čas za drugič.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nana porod ni bolezen. Ta miselnost, da morajo strokovnjaki med porodom delati stvari, ki so za vas najboljse, jim da moznost, da vam vse skupaj gladko zafurajo z naucenimi rutinskimi posegi, ki so kot verizna reakcija. Ce si jaz zelim v porodu uzivati ter delati z bolecino, ne morem zaupat babici, ki bi dala "nekaj, ker zakaj bi bolelo, ce ni treba". Ce si zelim, da gre porod lepo umirjeno in pocasi, ne morem zaupat babici, ki me zeli stlaciti v njen priucen casovni kalup in mi vsiljuje ukrepe za pospesitev poroda. Seveda, lahko mislijo, da je zame bolje, ce rodim hitro in omamljena od drog, ampak to je njihova ocena, ne moja zelja. Sprasujem se, od kod ta misel, da so oni kompetentni za dajanje direktiv glede mojega poroda meni, ki rojevam, sem zato tam in sem glede tega opremljena z miljoni let obstojecim nagonom?

    Dokler je porod v mejah normale, te meje so v porodnisnicah razlicno ohlapne/zategnjene, so strokovnjaki tam izkljucno zato, da opazijo znake zapletov. Realnost je pa zal drugacna, zato s svojim poseganjem v porod in plasiranjem lastnih idej na porodnice naredijo dosti skode.

    Glede kompetentnosti o odlocanju pa morda se to - vozicek je najbolj pomembna stvar v zivljenju povprecne nosecnice. Ona naredi celo raziskavo o stevilu, velikosti in tipu koles, o rocajih, o kosarah, zlozljivosti, seveda je najbolj pomembna barva, se jo splaca narociti celo iz tujine...ko je to zrihtano, so na vrsto se vseh sort tekstili in ostala oprema, ki je ne rabi dojencek, bolj ona sama. Katera pa se posveti resnicno pomembnim stvarem? Ce bi energijo, ki jo vlozijo v vozicke, vlozile v porod, iz porodnisnic ne bi hodile s travmami. Morda bi dejansko nabavile kvaliteten avtosedez in se naucile otroka pravilno privezovati, ampak lupinica je proti vozicku, kosari, torbi in vsem dodatkom pac peto kolo.

    Draga Nana, samozavest je v znanju in zaupanju svojemu telesu, da je zmozno donosit, rodit in hranit novo bitje. Ce tega res nimas, se se vedno lahko pogovoris s katero izmed slovenskih doul ali samostojnih babic. To nesigurnost se da odgnat in tudi ti lahko zacutis to zensko moc, da je med porodom strokovnjakinja sama zase.

    Srecno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Špela, ste zelo povzeli moje misli in upam, da bo Nani malo lažje, da se postavi zase in zahteva korekten odnos in spoštovanje, ki si ga zaslužimo.

      Izbriši
    2. In tudi jaz sem bila prvič popolnoma nepripravljena, še posebej glede na to, da se je nosečnost zaključila in otrok rodil s carskim rezom pri 28.tednih. Tokrat je bilo nakupov in nepotrebnega zapravljanja zelo malo. Pripravljanja na porod in premišljevanja o tem kaj si želim pa zelo veliko. Mislim, da je bolj kot vse drugo, pomembno kako rodim jaz in kako se rodi otrok. Tukaj imamo vso avtonomijo in avtoriteto, da povemo kaj in kako se bo z nami delalo.

      Izbriši
  4. Tak plan bi moral biti tudi pravno zavezujoc ker bi s tem nosile mame tudi vse posledice&bi ne bilo tozb ker vsaka svoboda prinasa tudi odgovornost, na katero pa se rado pozablja. Cudi me, kako imamo neonatalne intenzive, ce pa tisocletni nagoni poskrbijonza vse.
    Srecno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slabo berete in po komentarju sodeč tudi premalo kar se te teme tiče.

      Izbriši
  5. Unknown ja kdo pa mislite da odgovarja za posledice? Porodničarji in babice, ki jih ne vidiš nikoli več? Ali morda starši, ki z otrokom živijo in zanj skrbijo? Dr. Likar iz porodnišnice Postojna je leta 2005 družini uničil življenje. Ali odgovarja? Ne, tožba se še vleče, prizadet otrok pa bo star 11 let. Kdo nosi posledice za njegovo ignoranco do ženske, ki je vedela, da potrebuje carski rez? Družina in nihče drug. Zato lahko o odgovornosti mirno zaključimo, ja?

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala, obema za izčrpen odgovor. Morda kakšna usmeritev v smeri priporočene literature v tej smeri? Tudi mene je prvi porod doletel popolnoma nepričakovano in mnogo prezgodaj.In vse kar se pravzaprav spomnim je bilo to, da me nihče ni nič vprašal. Niti kaj si želim, niti o porodnem načrtu niti kako se počutim ... zato sem zelo presenečeno prebrala, kako samozavestno imate izražene zahteve glede poteka poroda. Jaz sem v porodnišnici dobila občutek, da so oni tam, da govorijo kaj in kako in ne ti, ki rojevaš. Kar so mi potrdile tudi sestre v kasnejših pogovorih, da sem bila "vredu", ker ne kompliciram kot te mlade mame, ki mislijo, da so najbolj pametne. No skratka, nimam preveč lepih spominov ampak me čaka še eno porod v prihajajočem mesecu, zato sem vsekakor hvaležno preberem karkoli na to temo, sploh če je konstruktivno. Vse dobro, lp

    OdgovoriIzbriši
  7. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  8. Nana - predlagam, da me kontaktiraš na FB, saj bova tam mnogo lažje govorili. Nekaj časa še imaš, izkoristiva ga ;)

    LP

    https://www.facebook.com/umbilicarojstvomame/?fref=ts

    OdgovoriIzbriši
  9. Dober dan vsem !!!
    Moje ime je gospa Nedzla Kerso in danes govorim kot ena najsrečnejših oseb na svetu in povem, da je posojilodajalec rešil mojo družino pred najinimi slabimi razmerami, njegovo ime bom povedal svetu in z velikim veseljem rečem, da moja družina se je za vedno vrnila, ker sem potreboval posojilo v višini 50.000 eurov, da sem lahko začel svoje življenje, saj sem bila ena mati samohranilka s 5 otroki in zdi se, da se svet zanaša na mene, ko sem poskušal dobiti posojilo. Od bank in spletnih bank so mi zavrnili posojila, dejal, da je moj dohodek nizek in nimam zavarovanja za posojilo, zato grem po spletu iskat posojilo, ko sem naletel na lažne posojilodajalce, ki ves moj denar zahtevajo s sladkimi besedami.

    Dokler nisem videla objave mame gospe Marije s spletnega dnevnika in se ne strinjam z njo, mi je dala vse pogoje in sem se strinjala, presenetila pa me je s posojilom, ki spremeni moje življenje in mojo družino, in sprva sem pomislila to ne bi bilo mogoče zaradi mojih preteklih izkušenj in lažnih obljub, a na moje presenečenje sem prejel posojilo v višini 50.000 evrov in vsem, ki resnično potrebujejo posojilo, bi svetoval, naj se obrnejo na gospo Marijo Aleksander, žensko njene besede, podjetje mati mati dobro poznan z naslovom spletnega mesta podjetja in za lažne posojilodajalce, ki nimajo naslova spletnega mesta, se lahko obrnete na mati Marijo po e-pošti: (mariaalexander818@gmail.com), ker je najbolj razumevajoč in prijazen posojilodajalec. kdor želi posojilo ali kako pridobiti izvirno posojilo, naj se obrne na njen Via.


    e-pošta: (mariaalexander818@gmail.com)
    whatsapp: (+1 651-243-8090) Viber; (+1 651-243-8090)

    Za več informacij se lahko obrnete na Nedzla Kerso (nedzlakerso@gmail.com)

    Hvala vsem

    OdgovoriIzbriši
  10. Zdravo vsi ,
    Jaz sem Rebeka iz Ljubljane in želim samo izraziti globoko zahvalo Cooprative Rosselli za njihovo iskrenost, odprtost, preglednost, resnicoljubnost, ljubezen in podporo med in po tem, ko so od njih dobili posojila. Precej sem bil v rokah teh prevarantov in čas mi ne bo dovolil, da bi povedal vse, kar sem v zadnjih nekaj mesecih šel po spletu pri gostu ali dobil posojila, da bi se tukaj domoval v slovenščini, ampak Bog mi je odgovoril molitve s podporo in ljubezni gospe Rosselle Riccardo, ki me je sprejela in razumela z menoj kljub mojemu prvotnemu dvomu in nezaupljivosti ter s svojim dobrim srcem in ljubeznijo, zdaj sem lastnica doma prek svojih 2-odstotnih posojilnih skladov in sem se zaobljubila širite to novico in tudi svetu sporočite, da je še vedno pristnih in nekaj dobrih spletnih posojilnic, ki lahko pomagajo in oživijo suho kost, kot sem bila prej. Ne poslušajte in preberite tega pričevanja, ker je to resnična izkušnja, ki spreminja življenje, in vsakdo, ki potrebuje to vrsto obračanja, ne sme oklevati ali dvomiti v to, ker sem dokazal in prisegam na nebesa, da je ta zgodba resnična in tudi zgodba moje izkušnje z njimi. Oglejte si jih po e-pošti, če potrebujete finančna sredstva! email: rossellacooperative@hotmail.com, ali pa jo lahko pokličete prek njenega e-poštnega naslova: rossellacooperative@hotmail.com za hiter klic klepeta ali whatsapp / +35677926593

    Hvala
    Rebeka

    OdgovoriIzbriši
  11. danes sem navdušen. Videla sem več komentarjev ljudi, ki so že dobili posojilo pri LAPO M-F, zato sem se odločila za prijavo na podlagi priljubljenih priporočil in šele pred nekaj urami sem potrdila skupni znesek 28.500 evrov na računu. To je res odlična novica in vsem, ki potrebujejo pravo posojilo, svetujem, da zaprosijo za svojo e-pošto: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdgovoriIzbriši
  12. Sem Peter, rad bi delil izjemno pričevanje o tem, kako sem dobil 2.000.000 evrov, POSOJILO preko ELENE NINO kreditne naložbe in vse vrste. če vas zanima posojilo, se obrnite na e-pošto: elenanino0007@gmail.com ali jo kontaktirajte na Whats-app: +17066680090

    OdgovoriIzbriši
  13. Spoštovani posojilojemalci.

    Imate finančne težave? Ali želite ustanoviti svoje podjetje? To posojilno podjetje je bilo ustanovljeno kot organizacija za človekove pravice po vsem svetu z edinim namenom pomagati revnim in ljudem v finančni stiski. Če želite zaprositi za posojilo, jih kontaktirajte na spodnje podatke: e-pošta: elenanino0007@gmail.com

    ime:
    Potreben znesek posojila:
    Trajanje posojila:
    Telefonska številka:

    Hvala in Bog blagoslovi
    Ingrid

    OdgovoriIzbriši